Skoči na glavni sadržaj

DIV u Bruxellesu najavio i prodaju škvera Arapima

Društvo

Izdanje:

Hrvatskoj javnosti prešućeni su dijelovi Programa restrukturiranja brodogradilišta označeni kao “Poslovna tajna” iz kojih se mogu pročitati namjere Samoboraca

Četvrtina radnika je višak, dio kolektivnog ugovora vezan za plaće i prava zaposlenih će se poništiti, sindikat će se marginalizirati, neće biti modernizacije proizvodnje nego će se napraviti vlastita flota od 14 brodova, a jedna od opcija o kojoj se razmišlja je i prodaja splitskog brodogradilišta nepoznatoj arapskoj tvrtki. Zaključak je to iz dijela Programa restrukturiranja Brodosplita koji se vodi kao “poslovna tajna” što ga je samoborska tvrtka za proizvodnju vijaka DIV predočila Vladi i Europskoj komisiji s ciljem preuzimanja Brodosplita.

Vlada i DIV javnost su upoznali s većim dijelom ovoga Programa napisanog na gotovo 300 stranica spominjući tek “ljepšu stranu medalje”. Forum prvi objavljuje detalje pod egidom “poslovna tajna” skrivene s one ružnije strane poput tri opcije financiranja koje je DIV pripremio. U prvoj, najoptimističnijoj, DIV će uložiti između 20 i 25 posto vlastitih sredstava, dobavljač čelika još 15 posto, dok će banke dati preostalih 60 do 80 posto. Druga opcija predviđa izravno partnerstvo “s uglednim ruskim brodarom” koji bi preko rekapitalizacije postao vlasnik 25 posto brodogradilišta, dok po trećoj očekuju prodaju splitskog škvera “uglednoj katarskoj projektnoj kompaniji” koja bi nakon rekapitalizacije preuzela između 51 i 75 posto brodogradilišta.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, koja kao i EK provodi monitoring, odobrila je Program krajem prošle godine nakon što je najprije prošao Vladu i onda s DIV-om bio usaglašen za Europsku komisiju gdje je također dobio zeleno svjetlo. Neimenovane, a navodno ugledne ruske i katarske tvrtke javnosti nitko nije spominjao, baš kao ni namjeru DIV-a da izdvoji dio postojećeg kolektivnog ugovora koji je vezan uz plaće i naknade u zasebni dio čime bi se omogućilo smanjivanje plaća preostalim radnicima. Njihov broj će se, po planu, smanjiti za 20 do 30 posto.

Prema onome što se može iščitati iz cjelokupnog Programa restrukturiranja, DIV budućnost Brodosplita gradi prije svega na gradnji tipskih brodova za svoju flotu. Ti bi se brodovi, koji će se graditi po projektima onih već napravljenih u splitskom škveru, koristili u tvrtki Brodosplit Plovidba koja je već osnovana, ali ne funkcionira. 

Originalni članak objavljen je u tisku