Skoči na glavni sadržaj

Nova izvedba radiofonist(ic)a: HOERSPIEL - vremeplov o radiju u ponedjeljak na Ljetnim noćima Teatra Exit

Goran Borković

<p>
Karijeru započeo u Sinjskim skojevcima. Nastavio u više različitih klubova iz Splita i Zagreba s promjenjivim uspjesima. Igru više bazirao na asistencijama nego na pogocima. Odlučio da neće završiti u nižerazrednom Vratniku.</p>

Tijekom burlesknog putovanja kroz ranu povijest radija, deset izvođača i izvođačica (glumaca, glazbenika, pisaca) žonglira proizvodeći zvučne efekte uživo, atmosfere, glazbu i tišinu nudeći percepciji različite puteve. Osim same autorice na putovanje vas vode Jelena Miholjević, Sven Medvešek, Ivana Rushaidat,  Ljubica Letinić, Ante Perković, Matija Antolić, Dino Brazzoduro, Nina Bajsić  i  Ivan Zelić .

Projekt “radiofonijskog teatra” i predstava HOERSPIEL su u studenom 2014. bili predstavljeni na Sveučilištu Bauhaus u Weimaru. Uz mnogo energije i entuzijazma, mala, ali izabrana skupina, priprema ljetnu turneju (26.7. Art Radionica Lazareti Dubrovnik, 27.8. Audio Art Festival Pula, 10.9. Muzej Prekinutih veza Zagreb, 11.9. Glej  Gledališče Ljubljana).  Ove zime će u Berlinu biti izvedena nova  verzija HOERSPIEL-a  s berlinskim umjetnicima predvođenima poznatim glumcima Suse Wächter  i Andreasom Nicklom i uz podršku berlinskog Senata za kulturu.

Evo što su o predstavi rekli neki od onih koji su vidjeli:

DARKO RUNDEK (jesen 2014.):  "Projekt HOERSPIEL, pronalazi jedinstven oblik susreta intime radija 

s publikom uživo. Otkrivamo topao i razigran svijet, koji i sami nosimo u srcu

i s radošću ga prepoznajemo."

BOJAN MUNJIN ("Novosti" i Hrvatski Radio, srpanj  2014. ):  " Rijetko se kada u suvremenom kazalištu dogodi da nakon predstave publika izlazi potpuno ispunjena pozitivnom energijom i nekom vrstom rafiniranog estetskog užitka. (…)  Na dubljoj razini, činjenica da se u kazalištu kao vizualnom mediju možete igrati sa spravom namijenjenom isključivo slušanju – radijem i njegovim zvukovima, govori o superiornosti ljudske mašte koja, ako to zaželi, može pokretati planine i takvu energiju širiti na publiku.  (…)  HOERSPIEL  dokazuje da je teatar u stanju na krajnje jednostavan način osloboditi u tih dva sata – da citiramo Peru Kvrgića - ono najbolje u nama. Kada se to dogodi onda je to za kazalište i sve oko njega veliki praznik.."

NATAŠA GOVEDIĆ (“Kozmosonarna postaja”, Zarez, 4.6.2015.): “Kao dramaturginja, Pavlica Bajsić Brazzoduro veoma je eklektična, ali i dosljedna u promišljanju teme radiovalova. Nisu to, naime, obični titraji odašiljača. U redakciji Bajsićevih zvuk je kozmopolitski, sveumjetnički eter, gostoljubivo prapočelo glazbenosti, “plodna zemlja” svekolikog stišavanja i vibriranja, ritmiziranja pauze/gnoze, maštotvorstva. Teorija struna ili subatomska kompozicija svemira, rekli bi astrofizičari. Uostalom, tko može sa sigurnošću odrediti da zvuk nije mističkog porijekla?  (…) HOERSPIEL uspijeva podići fine antene naše pozornosti prema zvuku kao ogromnoj, svima podjednako otvorenoj kupki ritmova, šumova, melodija, tišina i energija, iz koje gledatelji izlaze “pomlađeni” za barem dvadesetak Bajsićevih radijskih godina. Radio prošlosti tako postaje radio budućnosti. (…) Snimke prelaze u nove okoliše u kojima se mijenjaju i nadopunjavaju našim disanjima, pjevanjima i slušanjima, naposlijetku nas lagano, žicu po žicu, čak i pljesak po pljesak dlana, uplećući u svoj mnogoljudni, zvukotkalački stan.”    

RENE MEDVEŠEK  (iz programske knjižice Ljetnih noći Teatra Exit): “S puno entuzijazma i u prekrasnom stvaralačkom zajedništvu Pavlica Bajsić  Brazzoduro i ansambl HOERSPIELA samozatajno su, u off-u zagrebačke kulturne scene, iznjedrili jedan dirljivi i duhoviti vremeplov posvećen radiju, prvorazrednu agramersku kazališnu poslasticu s pjevanjem, olujom i pregrštom tišine za koju se jednom riječju i mirnog srca može reći samo: megahercig!”

U nastavku možete pogledati insert iz predstave.