Skoči na glavni sadržaj

"Tražimo nultu toleranciju na plagiranje u znanstvenom radu!"

trazimo-nultu-toleranciju-na-plagiranje-u-znanstvenom-radu-5016-5970.jpg

"Smatramo nedopustivim da se ministar znanosti bilo koje zemlje, umjesto da svojim znanstvenim radom bude primjer svima, služi nezakonitim i nečasnim postupcima u svom radu, pritom relativizirajući osnovna načela akademskog rada i javnog djelovanja", stoji u priopćenju Inicijative za Filozofski
Foto: Plenum Filozofskog fakulteta u Zagrebu

Inicijativa za Filozofski dala je danas potporu apelu znanstvenika Ivana Đikića i odluci Odbora za etiku u znanosti i visokom obrazovanju vezanim uz plagijat znanstvenog rada ministra znanosti i obrazovanje Pave Barišića. Priopćenje Inicijative prenosimo u cijelosti:

„Suočeni s neprimjerenim događanjima u hrvatskoj sveučilišnoj zajednici te potaknuti nizom nezakonitih i nečasnih radnji u obrazovnom sustavu, duboko smo zabrinuti zbog ozbiljnosti stanja u hrvatskoj znanosti koje je kulminiralo sramotnom aferom plagiranja znanstvenog rada koji potpisuje ni manje ni više nego ministar znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Pavo Barišić.

Smatramo nedopustivim da se ministar znanosti bilo koje zemlje, umjesto da svojim znanstvenim radom bude primjer svima, služi nezakonitim i nečasnim postupcima u svom radu, pritom relativizirajući osnovna načela akademskog rada i javnog djelovanja. Stoga se ovim pismom pridružujemo časnom i odgovornom apelu uglednog hrvatskog znanstvenika dr. sc. Ivana Đikića za očuvanje akademske čestitosti i etike znanstvenog rada, odlučno podržavajući nultu toleranciju plagiranja u znanstvenom radu svakog znanstvenika i znanstvenice u Hrvatskoj, pa tako i trenutnog ministra znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Barišića. S obzirom da je Saborski odbor za etiku u znanosti i visokom obrazovanju, kao neovisno nacionalno tijelo, utvrdio plagijat u znanstvenom radu ministra Barišića, smatramo da su se stekli uvjeti da se ministar Barišić povuče s tog položaja.

Hrvatska nema drugog načina da obrani svoj znanstveni kredibilitet, i pred vlastitim građanima i pred svijetom, nego beskompromisnim zauzimanjem za časno i pošteno akademsko ponašanje u znanstvenom radu. Stoga apeliramo da se ova načela poštuju bez izuzetaka i da se obrani etika znanstvenog i obrazovnog rada. Tražimo da se pred cjelokupnom javnošću, a posebno pred mladim ljudima, prestane derogirati autoritet profesora, da se zaštite i očuvaju temelji pedagoškog, obrazovnog i znanstvenog rada na kojem počiva sadašnjost i budućnost naše zemlje.

Hrvatska ima dovoljno etičnih i sposobnih znanstvenika koji su kadri posao ministra znanosti i obrazovanja obavljati časno i bez mrlje u svome radu.“