Skoči na glavni sadržaj

Građanski odgoj potreban kao samostalni predmet u školama

gradanski-odgoj-potreban-kao-samostalni-predmet-u-skolama-2107-2132.jpg

Istraživanje pokazalo da gotovo polovica mladih ne zna da u Hrvatskoj postoji trodioba vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu
Foto: FaH / Tomislav Pavlek

Performansom na Markovu trgu "Mladi pred staklenim zidom" Mreža mladih Hrvatske i GOOD inicijativa (Inicijativa za sustavno i kvalitetno uvođenje građanskog odgoja u odgojno obrazovni sustav) u povodu Međunarodnog dana mladih upozorila je na potrebu uvođenja Građanskog odgoja kao zasebnog predmeta, a ne samo kao međupredmetnog sadržaja u škole.

"Građanski odgoj i obrazovanje potrebno je uvesti kao zaseban predmet u hrvatski formalni obrazovni sustav", rekao je Karlo Kralj iz Mreže mladih Hrvatske koja se oštro protivi odluci Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o uvođenju Građanskog odgoja tek kao međupredmetnog sadržaja.

"Takva odluka nerazumljiva je i štetna za mlade", uvjeren je Kralj koji ističe kako su performansom, tijekom kojeg su se mladi zabijali u prozirnu neprobojnu plastičnu stijenu, željeli upozoriti kako se nalaze pred staklenim zidom, neopremljeni vještinama potrebnim za sudjelovanje u demokrtskim procesima.

Podsjetio je i na istraživanje koje je provedeno u sklopu dvogodišnje eksperimentalne provedbe Građanskog odgoja i obrazovanja u školama, a koje je pokazalo da gotovo polovica mladih ne poznaje činjenicu da u Hrvatskoj postoji trodioba vlasti na zakonodavnu, izvršnu i sudbenu.

Postojeća je situacija loša po pitanju građanskih kompetencija te je time i sama odluka resornog ministarstva nerazumna, s obzirom da su rezultati eksperimentalne provedbe tog programa pokazali kako je potrebno uvesti Građanski odgoj kao poseban predmet u osnovne i srednje škole, poručuju iz Mreže mladih i Good inicijative.