Skoči na glavni sadržaj

Ipak se ne gase HTZ-ova inozemna predstavništva

Davor Verković

<p>Davor Verković je novinar koji je cijelu dosadašnju karijeru proveo prateći turizam. Ne samo da je obišao sve hotele i restorane od Iloka do Prevlake i natrag, nego vrlo dobro poznaje turističke trendove i još bolje njihove kreatore</p>

ipak-se-ne-gase-htz-ova-inozemna-predstavnistva-1701-1705.jpg

U ožujku je zabilježen podbačaj noćenja od 16 posto, što se željelo zataškati
Foto: FaH/ Damir SENČAR

Inozemna predstavništva Hrvatske turističke zajednice ipak se neće gasiti. Tako je barem najavio ministar turizma Darko Lorencin na Radiju 101. Lorencin je kazao da su u Ministarstvu turizma zaključili kako bi angažiranje marketinških i PR-službi u državama gdje bi se ugasila predstavništva bilo skuplje od sadašnjeg troška. Ove će se godine, naime, za funkcioniranje 18 HTZ-ovih inozemnih predstavništava izdvojiti 36,2 milijuna kuna.

Prema planovima angažiranih konzultanata iz Horwath Consultinga i španjolskog THR-a, trebala su se ugasiti 14 od njih 18. Ostala bi samo ona u Italiji, Velikoj Britaniji, Austriji i Njemačkoj.

Ne zaboravimo pritom da je prije dvije godine zatvorena HTZ-ova ispostava u Rimu i uredi u SAD-u i Japanu, iako je hrvatski turizam na tržištima tih zemalja bio sve zamjetniji.

Lorencin, dijelom vjerojatno i pod pritiskom javnosti, ipak vuče pravi potez. Spašavaju se predstavništva koja su u dosadašnjim godinama odrađivala golem posao i za državu, ali i za njezino gospodarstvo. Njihovi su zaposlenici dokazani turistički stručnjaci. Tijekom godine odgovara na desetke tisuća pitanja, počevši od najbanalnijih, poput onih kako doći do određene destinacije ili kolika je cijena cestarine ili karata za trajekt.

Predstavništva su odrađivala poslove i za gospodarstvo. Tijekom proteklih desetljeća marketirali su i Hrvatsku i hrvatski turizam na najbolji mogući način.

Zbog svega toga bilo je prilično nelogično taj golem rad naših ljudi, koji se s konkurencijom bore nemjerljivo manjim budžetima, svrstavati pod preveliki administrativni trošak, kako su cijelu priču željeli prikazati konzultanti.

„Postoji nešto što se zove nacionalni interes i nijedna zemlja ne radi takve revolucionarne poteze da gasi sva, odnosno većinu svojih predstavništava u svijetu. Konkurencija bi nam se slatko nasmijala da smo to napravili. Osvojeni teren se ne poklanja, a mi smo taj teren mukotrpno osvajali“, kazao nam je jedan od inozemnih direktora.

Dosad, ističe, nisu izlazili u javnost i podizali tenzije jer su vjerovali u zdravu prosudbu ministra.

Osim što je, smatra, vrlo bitno sačuvati nacionalna predstavništva, vjeruje da će propasti i pokušaji da se obezglavi HTZ-ov sustav, što se pokušava učiniti već mjesecima. Nije sporno da ga treba modernizirati, ali ne na radikalan način.

„Postoje brojni signali da je u tijeku demontaža turističkog sustava, koji se gradio više od dva desetljeća, ali se iskreno nadam da se to neće dogoditi. Stvari treba mijenjati, ali ne tako radikalno. Ovo mi sve pomalo sliči na diverziju, na eutanaziju kompletnog turizma“, kaže Forumov sugovornik.

A gdje je turizam u ovom trenutku? Nakon podbačaja u ožujku, manjka noćenja od 16 posto, što se željelo zataškati, pred nama je Uskrs, početak turističke godine koji dočekujemo bez čelnog čovjeka Glavnog ureda HTZ-a.

Hotelijeri upozoravaju na velike svibanjske rupe, pa se postavlja pitanje tko će smisliti i odraditi strategiju da se taj manjak gostiju ublaži. 

Kampanje za offline i online-oglašavanje za mnoga se tržišta još rade, a novi layouti za offline-oglašavanje dostavljeni su samo dijelu tržišta.

Iako smo u drugoj polovici travnja, kampanja na internetu još nije počela, a zakazala je i promocija predsezone. A predsezona počinje već sljedećeg utorka.