Skoči na glavni sadržaj

Kampanja "protiv" prikupila 285 tisuća kuna, kampanja "za" 231 tisuću

kampanja-protiv-prikupila-285-tisuca-kuna-kampanja-za-231-tisucu-1199-1118.jpg

Dok će kampanja "Građani glasaju protiv" 10. prosinca objaviti sve detalje svog financiranja, inicijativa "U ime obitelji" poručuje da neće otkriti imena donatora
Foto: Hina/Denis Cerić

Kampanja "Građani glasaju protiv" predočila je danas na konferenciji za novinare u Zagrebu dosadašnje troškove priprema za referendum u iznosu nešto većem od 285 tisuća kuna, a isto je učinila inicijativa "U ime obitelji" predstavivši svoje troškove, koji iznose 231.654 kune. Prvo izvješće ta je inicijativa objavila 16. lipnja, nakon što je prikupila oko 700 tisuća potpisa za raspisivanje referenduma, a dotad je bila prikupila 164.659 kuna. Iako su rekli da su od ukupnog iznosa 30 posto uplatile pravne, a 70 posto fizičke osobe, identitet donatora ne žele objavljivati. "Želimo ih zaštititi", kazala je liderica te grupacije Željka Markić.

Zrinka Kušan iz kampanje "Građani glasaju protiv" precizirala je, međutim, njihove troškove i donatore - dosad je prikupljeni fond oko 114,5 tisuća kuna, od čega nešto više od 87 tisuća vlastitih sredstava, dok su ostalo donacije. Oko 170 tisuća kuna je u naravi, što čine donacije billboard-pozicija tvrtke Autdoor, rekla je. Osim toga, bendovi besplatno nastupaju na rock koncertu, što je vrijedno oko 100 tisuća kuna, kazala je Zrnka Kušan. Do sada je utrošeno oko 50 tisuća kuna od čega najviše za reklamni materijal: billboard-plakate, torbe, majice, bedževe i slično.

- Sve anonimne donacije uplatit ćemo u dobrotvorne svrhe, a 10. prosinca objavit ćemo konačno financijsko izvješće sa svim detaljima, zaključila je Zrnka Kušan. 

- Iako zakon ne traži da se podnosi izvješće o troškovima, pozivamo "U ime obitelji" da radi transparentnosti podnesu izvješće i ne manipuliraju skrivajući svoje donatore, kazala je Vanja Škorić u ime kampanje "Građani glasaju protiv".

Kampanja koja okuplja blizu 70 udruga i inicijativa, smatra da iza "U ime obitelji" stoji "radikalna desna politička opcija Hrast" koja ni na jednim izborima nije mogla okupiti podršku građana, pa su svoj program kamuflirali u tzv. građansku inicijativu 'U ime obitelji'".

Enes Čerimagić je podsjetio da se "U ime obitelji" poziva na iskustva i standarde referenduma "Srđ je naš", pa je pozvao "U ime obitelji" da slijedi Dubrovčane u transparentnosti donacija i svojih finacija.

Kampanja "Građani glasaju protiv" pozvala je građane na besplatni koncert u četvrtak, 28. studenoga, od 18 do 24 sata na Trgu bana Jelačića u Zagrebu, na kojem će nastupiti brojni bendovi, te da iziđu na referendum i glasaju "protiv netrpeljivosti i netolerancije".