Skoči na glavni sadržaj

Ministar turizma dao 1,5 milijuna kuna za Red Bull Air Race koji se već održao!?

Davor Verković

<p>Davor Verković je novinar koji je cijelu dosadašnju karijeru proveo prateći turizam. Ne samo da je obišao sve hotele i restorane od Iloka do Prevlake i natrag, nego vrlo dobro poznaje turističke trendove i još bolje njihove kreatore</p>

ministar-turizma-dao-15-milijuna-kuna-za-red-bull-air-race-koji-se-vec-odrzao-1767-1787.jpg ministar-turizma-dao-15-milijuna-kuna-za-red-bull-air-race-koji-se-vec-odrzao-1767-1788.jpg

Je li rovinjski spektakl zaslužio toliki novac ako znamo da je za Riječki karneval odobreno 250.000 kuna, Špancirfest 200.000, a Rapsku fjeru 150.000?
Foto: Redbullairrace.com.hr

Za Red Bull Air Race otišao je golem novac hrvatskih građana iako mu je glavni sponzor bio Adris. Novi ministar financija Boris Lalovac s Darkom Lorencinom
Foto: FaH/Denis Cerić

Od 4,75 milijuna kuna Hrvatske turističke zajednice za top-događanja ove godine čak 50 posto – točnije 2,35 milijuna kuna – proslijeđeno je u Istru. Najzanimljivije je, međutim, da je najveći dio tog novca – čak 1,5 milijuna kuna – otišao za Red Bull Air Race 2014., koji je u trenutku kad su ministar turizma Darko Lorencin i Turističko vijeće donosili odluku o sponzoriranju – već bio održan!

Odluka je, naime, donesena na sjednici Turističkog vijeća 15. travnja, a rovinjski je spektakl održan 12. i 13. travnja.

Prema Forumu dostupnim informacijama, glavni sponzor tog događaja bila je Adris grupa, točnije hotelsko poduzeće Maistra, koje je, naravno, imalo izravne koristi od turistima krcatog Rovinja. Direktor Maistre je, inače, Tomislav Popović, ujedno i član Vijeća Hrvatske turističke zajednice.

Osim toga, postavlja se pitanje svrhe takvog enormnog sponzorstva iz HTZ-ove blagajne, jer je očito da se događanje moglo održati i bez tih milijun i pol kuna. Pritom sam HTZ u većini medijskih istupa nije ni spomenut kao sponzor.

Sve to ostavlja gorak okus i otvara niz pitanja: što je točno promovirano za tih milijun i pol kuna, je li HTZ marketinški kvalitetno iskoristio ovaj događaj i kako je moguće novac dodijeliti nakon što se priredba održala, bez prethodnog ugovora o sponzorstvu i specifikacije što svaka strana dobiva?

Teško je, pritom, reći da je Red Bull Air Race 2014. bilo najvažnije ovogodišnje turističko događanje u Hrvatskoj i da je zaslužilo toliki novac iz iscijeđenog državnog proračuna. Pogotovo ako znamo da je za jedan vrlo etablirani i dobro posjećen Riječki karneval odobreno u ovom slučaju sitnih 250.000 kuna, za također prvorazredni Špancirfest 200.000, a vrhunsku Rapsku fjeru 150.000 kuna. Riječ je o brendiranim višednevnim događanjima preko kojih se nemali broj puta promovirala našu zemlju u prilozima inozemnih televizija.

Poznato je da IDS-ova garnitura koja trenutačno drma resornim ministarstvom i HTZ-om uglavnom protežira Istru i u nju kontinuirano kanalizira velika sredstva za potpore.  

Nešto se slično, doduše, događalo kada Niko Bulić i Pave Župan Rusković protežirali Dubrovnik, Kalmeta i Mičić Zadar i Zadarsku županiju, Damir Bajs kontinent i svoj bjelovarski kraj. Ipak, nitko od njih nije na ovakav način slao tolike milijune u svoje županije.