Skoči na glavni sadržaj

Poduzetnik Hrvoje Prpić za neplaćeni posao u Londonu želio angažirati isključivo mlade žene

poduzetnik-hrvoje-prpic-za-neplaceni-posao-u-londonu-zelio-angazirati-iskljucivo-mlade-zene-4279.jpg

"Poslali smo pravobraniteljici očitovanje, željeli smo razbiti isključivo muški tim. Osim toga, muškarci ne poznaju trendovski fashion kao što to poznaju mlade žene", objašnjava Prpić, koji na kraju u Londonu nije nikoga primio, što i nije prevelika šteta budući da za taj posao nije predvidio plaću
Foto: Crane.hr

Jedan od medijski eksponiranijih poduzetnika Hrvoje Prpić mora se očitovati Pravobraniteljstvu za ravnopravnost spolova zbog oglasa na svojem profilu na Facebooku koji je objavio početkom veljače. U oglasu za praksu u Londonu u njegovoj tvrtki Trillenium, koji je u međuvremenu sklonio, Prpić je između ostaloga napisao: "Ne primamo dečke (osim feminizirane), a cure trebaju biti u skladu s ASOS target grupom 18-28".

Naglasak na feminiziranosti muškaraca jednako tako predstavlja diskriminaciju na temelju rodnog identiteta u pristupu području zapošljavanja i rada, pa će pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić i o tome odlučivati.

Prpić je u ožujku 2014. godine pompozno objavio da zbog hrvatske birokracije odlazi iz Hrvatske u Veliku Britaniju, gdje je osnovao tvrtku. Čini se da je tamo spremniji pripaziti na to kakve oglase objavljuje. U oglasu za praksu objavljenom na jednom engleskom portalu nisu se tražile isključivo žene. Britanski zakoni, naime, također zabranjuju diskriminaciju po spolu i rodu. 

Pravobraniteljica je od Prpića stoga zatražila očitovanje, da joj objasni zašto je tražio isključivo mlade ženske osobe. I dok je poduzetnik već poslao svoje očitovanje, čekajući odluku, i mi smo ga upitali isto - zašto za posao isključivo cilja na mlade žene?

Odgovorio nam je da u njegovu timu rade samo muškarci i da njegov oglas predstavlja zapravo pozitivnu diskriminaciju. "Poslali smo pravobraniteljici očitovanje, željeli smo razbiti isključivo muški tim. Osim toga, muškarci ne poznaju trendovski fashion kao što to poznaju mlade žene kakve se traže u oglasu", objasnio je Prpić. Na redu je pravobraniteljica, koja mora odlučiti je li Prpićevo objašnjenje zadovoljavajuće.

Prpić, međutim, kandidatkinjama u oglasu otkriva i da za svoj rad neće biti plaćene, što, prema modernom shvaćanju, nije diskriminacija, pa ne postoji neko javno tijelo koje može zaštititi od neplaćenog rada. Danas je to izraz poduzetničke umješnosti i rezanja troškova, koji se u javnom prostoru naziva konkurentošću.

Prpić nam za kraj otkriva kako ipak nisu nikoga zaposlili. Tko zna, možda sljedeći put objavi oglas kakav je objavio u Velikoj Britaniji, u koju je i otišao jer je smatrao da je u Hrvatskoj diskriminiran. Oglas koji neće buditi sumnje u to da potiče diskriminaciju.