Skoči na glavni sadržaj

Sindikat novinara Hrvatske i Zbor fotoreportera HND-a u akciji "Fotka nije besplatna"

Goran Borković

<p>
Karijeru započeo u Sinjskim skojevcima. Nastavio u više različitih klubova iz Splita i Zagreba s promjenjivim uspjesima. Igru više bazirao na asistencijama nego na pogocima. Odlučio da neće završiti u nižerazrednom Vratniku.</p>

sindikat-novinara-hrvatske-i-zbor-fotoreportera-hnd-u-akciji-fotka-nije-besplatna-7345-9953.jpg

Fotografija je autorsko djelo, nije copy-paste trenutak, kažu u SNH-u
Foto: SNH/Boris Šćitar

Sindikat novinara Hrvatske (SNH), u dogovoru sa Zborom fotoreportera Hrvatskog novinarskog društva, pod sloganom "Fotka nije besplatna" priključio se obilježavanju godišnjice štrajka nizozemskih fotoreportera, koja će se obilježiti 25. siječnja.

Prošle godine je 500 nizozemskih freelancera fotoreportera započelo štrajk kako bi upozorili na sve lošije uvjete rada i niske cijene za koje se njihove fotografije otkupljuju. Sindikat novinara Nizozemske nedavno je pozvao sve kolegice i kolege sindikaliste i fotoreportere u Europi da se priključe obilježavanju godišnjice tog štrajka.

Fotografija je autorsko djelo, nije copy-paste trenutak, navode SNH i fotoreporteri. Stoga treba još jednom skrenuti pozornost na važnost fotoreportera i novinskih fotografija te podignuti glas protiv neprestanog smanjenja cijene fotografije.

Ova borba je, upozoravaju, značajna i za fotoreportere u Hrvatskoj te je potrebno podići svijest o važnosti novinske fotografije.

SNH poziva kolegice i kolege novinare da podrže fotoreportere u zaštiti svojih prava tako da do 25. siječnja snime video blog ili izjavu ili složie fotografiju s porukom podrške i oznakom #fotkanijebesplatna.

"U subotu, 25. siječnja točno u 10 sati zajedno ćemo se pridružiti europskoj akciji i na društvenim mrežama podijeliti video poruke uz hashtagove #photojournalismhasnoprice #fjhep i #nvf", pozivaju iz Sindikata novinara Hrvatske.

Tekst je financiran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije za 2020. godinu