Čičak lažno citirao Rankovića u "Otvorenom" o 586.000 likvidiranih narodnih neprijatelja

Ako dovoljno puta ponovite laž, velika je vjerojatnost da će postati istina. Poznata je to deviza desničarski orijentiranih polupolitičara, kvazianalitičara i pseudonovinara, koji su ovih dana opet podigli glavu pokušavajući javnosti podmetnuti stare-nove laži, ovaj put u službi opravdavanja promjene imena Trga maršala Tita u Zagrebu.

Evo primjera od sinoć. U HTV-ovoj emisiji "Otvoreno" Ivan Zvonimir Čičak, bivši predsjednik HSS-a i isti tako bivši aktivist za ljudska prava, citirao je jugoslavenskog ministra unutrašnjih poslova i dugogodišnjeg načelnika OZN-e Aleksandra Rankovića. Odnosno, Čičak je rekao da ga je citirao.

Evo što je Čičak kazao, doslovno citiramo:

"Aleksandar Ranković, ministar unutrašnjih poslova i šef vojne tajne policije, 1. veljače 1951. podnio je u beogradskoj Skupštini izvješće u kojem, između ostaloga, stoji, objavila je Politika u Beogradu 1. veljače 1951.: 'Kroz naše zatvore prošlo između 1945. i 1951. 3,777,776 zatvorenika, dok smo likvidirali 586.000 narodnih neprijatelja'." Završen citat.

Riječ je o podvali i laži koja se već godinama javlja najprije po različitim forumima, a kasnije po medijima i kvaziznanstvenim radovima. Teško je pronaći otkud je došla, ako je to uopće i bitno. Taj navodni citat, osim Čička, koji ga je izrekao i prije dvije godine na Federalnoj televiziji, rado koriste i drugi koji dijele Čičkov svjetonazor, poput povjesničara i neuspješnog političara Josipa Jurčevića na Maxportalu ovdje ili nekad žestokoga HDZ-ovca i splitsko-dalmatinskog župana Branimira Lukšića u Slobodnoj Dalmaciji ovdje.

Toliko se lažni citat udomaćio da više nije bio samo izvađen iz izdanja Politike od 1. veljače 1951. godine, nego su u višku nadahnuća počeli dodavati da je objavljen na prvoj stranici Politike toga dana. Baš tako, naime, stoji u knjižici "Komunistički zločini nisu antifašizam", koju je u povodu Međunarodnog dana ljudskih prava 2008. godine objavio Hrvatski informativni centar kao podlogu zahtjeva promjene imena Trga maršala Tita. Tamo, naime, stoji baš ovako: "Iz izvještaja Aleksandra Rankovića (u to vrijeme ministar unutrašnjih poslova i šef vojne i tajne policije) u Beogradskoj skupštini 1. veljače 1951. Politika, Beograd, 1. veljače 1951. str.1. 'Kroz naše zatvore je prošlo između 1945. i 1951. 3.777.776 zatvorenika, dok smo likvidirali 586.000 narodnih neprijatelja'", koju možete pročitati ovdje. Na kraju je laž pronašla svoje mjesto, a gdje drugdje nego na – hrvatskoj Wikipediji ovdje!

Tako lijepo plasirana i upakirana, sve onako kako treba s fusnotom, odmah se svidjela Jakovu Sedlaru, koji sa sličnim falsifikatima ima pregršt iskustva pa ju je i uvrstio u svoj već legendarni nazovi dokumentarac "Jasenovac istina" u kojem je objavio i onu loše montiranu lažnu naslovnicu Vjesnika po kojoj leševi iz Jasenovca plutaju uzvodno Savom, što možete provjeriti na Lupiga.com ovdje.

Budući da ona kako nije važno tko govori, nego što govori, ponekad ne funkcionira, bilo je dovoljno otići u u arhiv i pronaći spornu naslovnicu Politike. Već pogađate, umjesto "ekskluzivnog Rankovićevog izvještaja", taj beogradski list 1. veljače donosi nešto sasvim drugo - vijesti o ratu na korejskom poluotoku i Đilasov posjet Londonu. Od Rankovića i zatvorenika ni glasa nema. To su još prije nekoliko godina ustvrdili šibenski antifašisti boreći se protiv zahtjeva za promjenom imena Poljane maršala Tita.

Šibenski Antifa objavio je ovo: "Sljedeći lažni izvor koji se često koristi da bi se opravdala ova brojka od pola milijuna komunističkih žrtava je izjava Rankovića, a koja na sreću ima izvor koji ju lako raskrinkava kao laž: 'Kroz naše zatvore je prošlo između 1945. i 1951. 3,777,776 zatvorenika, dok smo likvidirali 586,000 narodnih neprijatelja.' (Aleksandar Ranković, iz izvještaja u beogradskoj skupštini, Politika, Beograd, 1.veljače 1951., str.1) Za taj 'izvor' biti će dovoljno da vam pokažemo prvu stranicu Politike na taj datum na kojoj je glavna tema rat u Koreji i nema spomena tog ridikuloznog citata kojeg ni Staljin ne bi javno izrekao. Više stotina smrtno stradalih političkih zatvorenika na Golom otoku je tragedija i zločin, ali svakako je neusporediva s navodnih pola milijuna političkih protivnika kojima barata popularna top lista.“

Ali uzalud. Laž, ako je dovoljno puta ponovite, postaje istina, ma koliko se pametni borili i upozoravali.

Tekst je financiran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije za 2017. godinu
 

cicak-lazno-citirao-rankovica-u-otvorenom-o-586.000-likvidiranih-narodnih-neprijatelja-5836-7321.jpg

Antifa Šibenik je još prije dvije godine demantirao tvrdnje Hrasta koje ponavljaju Ivan Zvonimir Čičak, Josip Jurčević i, naravno, Jakov Sedlar o navodnom Rankovićevu izvještaju iz Skupštine objavljenom na prvoj stranici Politike. Hrast se poslužio tom laži tražeći preimenovanje Poljane maršala Tita u Šibeniku, pa je svaka sličnost namjerna
Antifa Šibenik je još prije dvije godine demantirao tvrdnje Hrasta koje ponavljaju Ivan Zvonimir Čičak, Josip Jurčević i, naravno, Jakov Sedlar o navodnom Rankovićevu izvještaju iz Skupštine objavljenom na prvoj stranici Politike. Hrast se poslužio tom laži tražeći preimenovanje Poljane maršala Tita u Šibeniku, pa je svaka sličnost namjerna