Drage stranke, kako da se najlakše i najzanimljivije promovirate?

Media servis, informativni servis specijaliziran za proizvodnju vijesti za brojne privatne lokalne radijske stanice u Hrvatskoj, pripremio je anketu čiji je cilj, kako kažu, "da mediji shvate političke stranke i njihove potrebe, i obratno". U upitniku koji smo imali prilike vidjeti ističe se da istraživanje provode s najvećim političkim strankama u Hrvatskoj, relevantnim agencijama i članicama Media servisa.

U anketi koju potpisuje Ana Smrečki, programska direktorica Media servisa, od marketinških odjela traži se odgovor na pitanje što bi preporučili političkoj stranci ili klijentu da se najlakše i najzanimljivije promoviraju u mediju, a da je kontinuirano, zanimljivo i uspješno.

U anketi se ide još dalje, pa ih pitaju na koji način političke stranke i tvrtke najčešće pokušavaju poslati svoje poruke i nude im četiri načina: putem vijesti, programskog sadržaja, reklama ili prikrivenim PR-om.

Zamolili smo Anu Smrečki da malo objasni anketu i odgovori nam smatra li Media servis da medij mora shvatiti što političke stranke hoće kako bi što preciznije i efikasnije poslale svoje propagandne poruke te da nam objasni što je mislila pod "prikrivenim PR-om" koji, osim što je zabranjen Zakonom o medijima, prema ovoj anketi očito postaje novinarski standard koji se otvoreno nudi "klijentima". Zanimalo nas je i zašto programska direktorica šalje marketinške upitnike kojima je cilj shvatiti želje političkih stranaka. Pitali smo je i kojim je političkim strankama poslala anketu.

Bez komentara

Smrečki nam je kazala da nema komentara i da o svemu što nas zanima upitamo upravu Media servisa. Poslušali smo je pa nazvali Silviju Londero, koja obavlja dvije funkcije u Media servisu – direktorice i glavne urednice. Nije nam se javila, pa smo poslali i e-mail s pitanjima kao što su ona o narušenoj deklarativnoj objektivnosti medija, jer Media servis na svojim stranicama navodi da su glavni postulati njihovih vijesti "profesionalno informiranje zasnovano na temeljnim načelima novinarstva, odnosno točne, objektivne, nepristrane i neovisne informacije". Pitali smo je i čemu funkcija programske direktorice u mediju koji je specijaliziran isključivo za proizvodnju vijesti koje nudi ostalim radijskim postajama, ali ćemo ostati zakinuti i za tu informaciju jer se nije uodstojila odgovoriti ni više od 20 dana otkad su joj pitanja postavljena.

Media servis nedavno je ugasio svoju tvrtku Media servis Universal da bi sve svoje radnike prebacio u novoosnovanu tvrtku Media servis Global. Prije toga je dao otkaz dvoje novinara obrazloživši im da su u ugašenoj tvrtki poslovni višak, iako su u međuvremenu uzeli dvoje novih novinara i prebacili ih u novu tvrtku. To je, inače, sada već klasični način rješavanja dugova i novinara u Hrvatskoj i nije ništa novo među vlasnicima medija.

Osnivač Media servisa i niza drugih radijskih postaja poput Narodnog radija i Obiteljskog radija bio je Juraj Hrvačić, koji je 2013. godine dio svog medijskog carstva prodao Ivanu Juriću-Kaćuniću, koji je danas u sudskom registru naveden kao prokurist i osnivač Media servisa. Danas se na istoj adresi na kojoj se nalazi Media servis, na zagrebačkoj Aveniji Većeslava Holjevca 29, nalazi niz radijskih postaja kao što su Antena FM, Enter Zagreb, Extra FM, Ultra FM, Uma FM. Media servis, kako se navodi u zastarjelim podacima te medijske kuće, vijestima servisira 44 lokalne radio-stanice u cijeloj Hrvatskoj.

Jesu li im te stanice poslale odgovore na upitnik i smatraju li i one da je prihvatljivo propagandno servisirati političke stranke i ostale klijente "prikrivenim PR-om", još nismo uspjeli doznati. To bi, barem u teoriji, trebali odlučiti i njihovi slušatelji.

Tekst je financiran sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija Agencije za elektroničke medije za 2018. godinu

drage-stranke-kako-da-se-najlakse-i-najzanimljivije-promovirate-6728-8897.jpg

Media servis želi saznati što bi marketinški odjeli radijskih postaja preporučili političkoj stranci ili klijentu da se "najlakše i najzanimljivije promoviraju u mediju, a da je kontinuirano, zanimljivo i uspješno"
Media servis želi saznati što bi marketinški odjeli radijskih postaja preporučili političkoj stranci ili klijentu da se "najlakše i najzanimljivije promoviraju u mediju, a da je kontinuirano, zanimljivo i uspješno"
Foto: 
Pixabay