Hanžeković priznao da je Jutarnji o Babiću i Index.hr-u pisao neistinite tekstove kako bi im narušio ugled

Nakon što je sklopio izvansudsku nagodbu s državom, koja ga je teretila za izvlačenje novca iz tvrtke nakladnika portala Index.hr, njegov vlasnik i osnivač Matija Babić sklopio je nagodbu i s Europapress holdingom, čime su poništene sve međusobne tužbe.

Prije nekoliko dana u Jutarnjem listu, čiji je izdavač EPH, objavljen je sadržaj izvansudske nagodbe vezane uz tekst objavljen 27. siječnja prošle godine pod naslovom „Tajne uplate prije izbora: Matija Babić od Milana Bandića primio 489.000 kuna za PR“.

U tekstu su, priznaju novi vlasnici EPH, „iznesene neistinite tvrdnje i zaključci“ da je Babić primio 489.000 kuna za PR; da ih je primio od Bandića; da je Index.hr nakon uplate pisao „neobično afirmativne članke pod naslovima kao što su 'Milan Bandić je pravi pobjednik izbora' i 'Bandić: Zagreb je energetski osviješten grad'“; da je detaljna analiza Index.hr-a otkrila niz pozitivnih članaka o Bandiću točno u vrijeme uplata i nekoliko tjedana prije izbora; kao i da se izražava sumnja zašto je „Matija Babić dobio najviše proračunskog novca građana Zagreba“ te da za to javnost nije znala.

Zaključuje se, dalje, da su citiranim navodima „teško povrijeđena prava gospodina Matije Babića“, jer su „ti isti neistiniti te usmjereni samo na narušavanje njegova ugleda“.

Dalje se u izvansudskoj nagodbi, koju potpisuju Matija Babić i Indeks promocija d.o.o., objašnjava da je Index.hr novac dobio na javnom natječaju za financiranje elektroničkih publikacija; da nije bila riječ o tajnim uplatama, s obzirom da su rezultati objavljeni na stranicama Grada Zagreba i u nizu medija; da tekstovi o gradonačelniku nisu „neobično afirmativni“, nego dio redovnog izvještavanja informacija od javnog interesa što je ne samo pravo već i dužnost medija…

Matija Babić za Forum.tm objašnjava da je bila riječ o nizu tekstova objavljenih u vrijeme „afere Šegon“. Prema njegovim tvrdnjama, Index.hr nastojali su prisiliti da prestanu raditi na toj aferi i kvariti poslove Liniću, Šegonu, Paviću i njihovim partnerima.

„Objavili su čitav niz laži: od toga da imam stan u Radničkoj i da pijem vina od 7000 kuna, do toga da sam primio tajne uplate od Bandića. Sve što im je padalo na pamet, objavljivali su, a poruka je bila jasna: prestani ili ćemo te uništiti. Time se i inače bave mediji u Hrvatskoj, no krivo su procijenili i našu upornost, i svoju i našu moć. Na svaku laž o nama mi smo odgovarali istinom o njima“, objašnjava Babić.

Na pitanje zašto se odlučio na izvansudsku nagodbu, a ne sudski spor, vlasnik Index.hr-a kaže ovo: „Budući da nemam ni sredstava ni vremena da se deset godina povlačim po sudovima, a Pavić konstantno donosi liječničke potvrde, pristao sam na nagodbu pod uvjetom da objave da su informacije bile lažne. Objavili su, citiram: 'Informacije koje smo objavili nisu bile istinite, već su bile objavljene isključivo da naštete ugledu Matije Babića'. Ovom nagodbom povučene su sve tužbe, s naše i s njihove strane.“

Dogovorom s novim vlasnikom EPH-a odvjetnikom Marjanom Hanžekovićem tako se povlače i EPH-ove tužbe protiv Babića zbog tvrdnji koje je osnivač Index.hr-a iznio u intervjuu časopisu Rolling Stone u veljači prošle godine. Babić je prozvao Jutarnji list i Ninoslava Pavića za sudjelovanje u udruženom zločinačkom poduhvatu, ustvrdivši da su dio kriminalne hobotnice unutar koje je njihova uloga i zadaća po nalogu korumpirane vlasti i organiziranog kriminala zataškavati korupciju i promovirati korumpirane - nekad Ive Sanadera, kasnije Slavka Linića i Branka Šegona te istodobno vršiti medijske egzekucije protivnika korumpirane vlasti, poput nezapamćenog notornog napada na suca Mislava Kolakušića.
Babić objašnjava da s Hanžekovićem zasad nemaju loša iskustva.

„Ako nastavi s priznavanjem prljavih poslova u kojima je sudjelovao EPH prije njegova dolaska, bit će to velika stvar za medije i demokraciju. Želim se nadati da EPH i Jutarnji list više neće biti poluga organiziranoga kriminala“, kaže.

Matija Babić je, inače, nedavno najavio da će preseliti poslovanje Indexa izvan Hrvatske. „Index.hr, uz pomoć poreznih savjetnika, dugo radi na preseljenju firme izvan Hrvatske, no to u našem slučaju zbog novinara koji moraju ostati ovdje nije lako. No Index mora napustiti Hrvatsku, jer smo ovdje načeti, a plan je da budemo uništeni. Za vrijeme SDP-a na snazi je bio porezni fašizam, kojim se ucjenjivalo sve koji vlasti nisu po volji, strah me da će s HDZ-om doći pravi fašizam. Otvorili smo firmu u inozemstvu, otvorili smo udrugu u Hrvatskoj, u Hrvatskoj ćemo imati i tvrtku kćer. Preseljenje velikog dijela poslovanja ići će postepeno. Problem je, na žalost, što novinari moraju ostati u Hrvatskoj. Kad preseljenje u potpunosti obavimo, o svim koracima obavijestit ćemo javnost, te dati precizne upute svim poduzetnicima za napuštanje Hrvatske. Korumpirani i parazitski sustav moći će se uništiti isključivo izgladnjivanjem, u tome ćemo aktivno sudjelovati.“

hanzekovic-priznao-da-je-jutarnji-o-babicu-i-index.hr-u-pisao-neistinite-tekstove-kako-bi-im-narusio-ugled-3206-3360.jpg

„Budući da nemam ni sredstava ni vremena da se deset godina povlačim po sudovima, a Pavić konstantno donosi liječničke potvrde, pristao sam na nagodbu pod uvjetom da objave da su informacije bile lažne“, kaže vlasnik Index.hr-a Matija Babić
„Budući da nemam ni sredstava ni vremena da se deset godina povlačim po sudovima, a Pavić konstantno donosi liječničke potvrde, pristao sam na nagodbu pod uvjetom da objave da su informacije bile lažne“, kaže vlasnik Index.hr-a Matija Babić
Foto: 
Rollingstone.hr