Skoči na glavni sadržaj

Kako "Coca-Cola voli Hrvatsku": povećali cijenu bočice za 2,5 kune, jer promoviraju "posebnost" i "jedinstvenost" Hrvatske

Goran Borković

<p>
Karijeru započeo u Sinjskim skojevcima. Nastavio u više različitih klubova iz Splita i Zagreba s promjenjivim uspjesima. Igru više bazirao na asistencijama nego na pogocima. Odlučio da neće završiti u nižerazrednom Vratniku.</p>

kako-coca-cola-voli-hrvatsku-povecali-cijenu-bocice-za-25-kune-jer-promoviraju-posebnost-i.jpg

Reklamnom kampanjom, koja se provodi preko džepova konzumenata tog pića i malih obrtnika, promovira se sedam hrvatskih područja i gradova, a među pokroviteljima akcije je i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić

Coca-Cola je prošli mjesec pokrenula marketinšku akciju. Naziv joj je "Coca-Cola voli Hrvatsku". Osmislili su je s ciljem "podsjećanja na posebnosti gradova i prirodnih ljepota diljem Hrvatske" da bi se "proslavila njihova jedinstvenost".

"Posebnost" i "jedinstvenost" hrvatskih prirodnih ljepota i gradova ova multinacionalna korporacija slavi tako da su njihovi dizajneri osmislili etikete za standardne Coca-Coline bočice od 0,25 litara koje se prodaju po ugostiteljskim objektima. Na njima su fotografije Kopačkog rita, Plitvičkih jezera, Morskih orgulja u Zadru, Dioklecijanove palače u Splitu i Arene u Puli te Zagreba i Dubrovnika.

Projektom se, objavili su iz Coca-Cole, želi podsjetiti sve građane Hrvatske, kao i brojne turiste, da ova zemlja u sebi krije bogatu baštinu i prirodne ljepote koje oduzimaju dah. Pripremili su i nagradnu igru za one koji će se putem društvenih mreža pridružiti akciji i poslati fotografiju s jednom od bočica koje se mogu nabaviti "u odabranim kafićima diljem lijepe naše".

Na prvi pogled ništa naročito. Bila bi to jedna u nizu više ili manje uspješnih marketinških kampanji da ne postoji i financijska strana ove priče. Naime, "Coca-Cola voli Hrvatsku" tako da je prigodno dizajnirane bočice od četvrt litre poskupila za 2,5 kune po komadu što je brojnim vlasnicima ugostiteljskih objekata stvorilo niz problema jer sada usred ljeta moraju drastično povećavati cijene ili trpjeti neočekivanu štetu.

"U svom kafiću prodajem Coca-Colu za 13 kuna. Mislim da je to s obzirom na nabavnu cijenu od gotovo 6,5 kuna fer cijena. Međutim, s nenajavljenim povišenjem za 2,5 kuna dobavna cijena flašice raste na 9 kuna, što znači da bih je ja trebao prodavati barem za 16 kuna da bih ostvario ikakvu dobit. Još me više ljuti što nas nitko nije obavijestio o ovoj akciji, zbog čega sam i napisao mail Coca-Coli, ali nisam dobio nikakav odgovor", ispričao nam je jedan od vlasnika kafića smještenog u blizini Zagreba. Također ga smeta činjenica da njegovi gosti i on plaćaju marketinšku akciju reklamiranja turističkih središta, dok je njihov kraj zaobiđen.

Pokušali smo od Coca-Cole dobiti odgovor na pitanje zašto su povisili cijenu za gotovo 50 posto te tko će zaraditi na ekstraprofitu od 60 kuna po gajbi od 24 flašice, ali su u korporacijskim odnosima s javnošću objasnili da danas, u petak, zbog zauzetosti zaposlenih vjerojatno nećemo dobiti odgovor, što se pokazalo točnim.

Odgovor nismo dobili ni od Grada Zagreba čiji je gradonačelnik Milan Bandić još 22. ožujka donio odluku o prihvaćanju pokroviteljstva nad kampanjom "Coca-Cola voli Hrvatsku" i potencijalnim troškovima tog pokroviteljstva.

U odluci stoji da se "Coca-Cola HBC Hrvatska obratila Gradskom uredu za gospodarstvo, rad i poduzetništvo, s molbom za pokroviteljstvom gradonačelnika Grada Zagreba nad kampanjom 'Coca-Cola voli Hrvatsku' koja će se održati tijekom 2017. godine". "Kampanjom se želi naglasiti kako je Coca-Colin sustav u Hrvatskoj aktivan dio gospodarskog, društvenog i kulturnog života već dugi niz godina, ali i odati počast prirodnim i kulturnim znamenitostima te podsjetiti građane Republike Hrvatske na prirodne i kulturne ljepote koje nas okružuju. U sklopu kampanje će se predstaviti posebno izdanje Coca-Colinih bočica s vizualima na kojima su neki od najpoznatijih hrvatskih motiva. Riječ je o unikatnom dizajnu bočica od 0,25 l namijenjenih hrvatskom tržištu, koji podrazumijeva aplikaciju odabranih fotografija sedam hrvatskih prirodnih ljepota i arhitektonskih ostvarenja Kopačkog rita, Plitvičkih jezera, Morskih orgulja u Zadru, Dioklecijanove palače u Splitu i Amfiteatra u Puli te grada Zagreba i Dubrovnika. Planiraju se brojne aktivnosti i društveno-odgovorni projekti kojima se nastoji skrenuti pozornost na hrvatske ljepote i doprinijeti njihovom očuvanju te unapređenju sadržaja globalne tvrtke u Hrvatskoj. S obzirom da Grad Zagreb temeljem svojih programa, među ostalim, potiče i aktivnosti vezane uz promociju grada, gradonačelnik Grada Zagreba donosi zaključak u predloženom tekstu", stoji u prihvaćenom zaključku.

Posebno dizajnirana i stilizirana bočica Coca-Cole s vizurom Dubrovnika u tom gradu predstavljena je i prošle godine kada je ta korporacija titulirana kao partner Gradu, uz iskrenu zahvalu predstavnicima hrvatske Coca-Cole na "enormno teškom radu kroz proteklih par godina kako bi nagovorili središnji ured u Atlanti da u okviru promotivne aktivnosti izaberu Dubrovnik". To je bio svojevrsni nastavak akcije od prije 15 godina kada je na bočici bila naljepnica koju su osmislili dubrovački dizajneri s tim da je postotak od prodaje preusmjeren za obnovu Kneževa dvora.

Ove godine Coca-Cola, barem javno, ne spominje namjeru da se odrekne dijela od ekstra zarade. Ljutiti potrošači ovih ih dana napadaju na njihovoj Facebook-stranici, a oni ih ili prešućuju ili brišu. Evo što kažu posjetitelji: "Objasnite to: 'Coca Cola voli Hrvatsku'... Jel to možda dizanjem cijene na 10,50 kn"; "Brišete komentare koji vam se ne sviđaju?! Ma bravo 'Coca Cola koja ne voli Hrvatsku'! Jer da voli, ne bi digli cijenu za 2,5 kn zbog naljepnica i onda još velikodušno dijelite nagrade! Jadni ugostitelji koji imaju ugovor sa vama! Sreća da postoji slični gazirani napitak sa plavom naljepnicom (valjda sad nećete obrisati komentar kad nema imena) za one koji nisu upali u zamku! Lp"; "Sramite se nabili ste cijenu sa ovim glupim naljepnicama".